WueSKa wraca, produkcja w Świdniku

Wczoraj Bankier.pl opublikował wywiad z Michałem Piotrowiczem, koordynatorem projektu powrotu legendarnych motocykli WSK. Pierwsze motocykle mają pojawić się na rynku w ciągu 3 lat.

WSK M06 B1

WSK M06 B1 (www.historia.swidnik.net)

Z wywiadu możemy dowiedzieć się, że w pierwszej serii nowo wyprodukowanych maszyn pojawi się kilkadziesiąt motocykli. Pomysłodawcy wskrzeszenia marki chcą, aby produkcja motocykli odbywała się w Polsce, w Świdniku, ponieważ chcą bazować na lokalnym potencjale rozwojowym — umiejętnościach inżynierów, możliwościach technicznych oraz wykwalifikowanej kadrze pracowniczej. Oprócz tego, jest to również oczywiście nawiązanie do historii marki, ponieważ motocykle WSK były produkowane w Świdniku przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego przez ponad 30 lat (lata 1954 — 1985).

Myślę, że z pełną śmiałością mogę stwierdzić, że większość znajomych — rodziców i dziadków miało okazję jeździć lub miało w swoich garażach legendarną WSK-ę (a niektórzy nadal mają). Wobec tego, wieść o reaktywacji marki cieszy bardzo. Nowe WSK-i mogą stać się popularne nie tylko z sentymentu, ale także ze względu na dopuszczenie kierowców z kat. B do prowadzenia motocykli o pojemności do 125 ccm, a można przypuszczać, że w ten segment twórcy będą najbardziej uderzać.

Jako, że koordynatorzy projektu nie podają na razie zbyt wielu szczegółów, dotyczących planów (co jest moim zdaniem bardzo słuszne), na forach dyskusyjnych pojawiły się już pierwsze komentarze spekulujące, że twórcy ściągną podzespoły z Chin i złożą nową WSK-kę. Chciałabym uspokoić i przypomnieć, że w przypadku podzespołów nie liczy się ich pochodzenie, a jakość.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu. O popularność pomysłu raczej nie musimy się martwić, oby cała inicjatywa okazała się też rentowna.

Zachęcam do przeczytania wywiadu pod tym linkiem.

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 3

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Co jest z tymi francuskimi samochodami? Anglik w Polsce Hyundai i40 1.7 CRDi Business Jak rowerzyści mogą (nie)świadomie irytować kierowców? Nowe zadania dla straży miejskich – budowanie dobrych nawyków u kierowców Janusz w VW Passacie B5 w Łebie To prawda, niektóre fotoradary wracają do magazynów, lecz nie otwierajcie jeszcze szampana Dlaczego Rolls-Royce jest samochodem, który warto wybrać do przejażdżki życia? E, ten E type Klasyki jako świetna lokata kapitału Sprzedaż samochodu - droga przez mękę Mimo, że w nazwie ma dwie litery „F” warto ją kupić [JC] Mercedes S400 CDI W220 - starzeje się z klasą Drogi kierowco, mam dla Ciebie radę: zjedź swoim Passatem z autostrady i ponarzekaj na wyboje na krajówce Renault Twingo Energy Tce 90 - czy ten samochód, ma szansę zostać najlepszym, miejskim autem? Czy ten szkrab jest warty swojej ceny? Fiat 500 Lounge 1.2 8V Otomoto kontra sprzedawcy samochodów Messi czy Ronaldo? Audi czy BMW? Otumaniające samochody Filtry cząstek stałych Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna - test [wideo] Podsumowanie dotychczasowych osiągnięć Roberta Kubicy w samochodzie WRC – czy rzeczywiście aż tak często się rozbija? XXI Międzynarodowy Zlot Citroëna 2CV w Toruniu - relacja Mazda MX-5 - król powrócił

Popularne w tym tygodniu:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test [wideo]