Motocykle o poj. 125 ccm sprzedają się jak świeże bułeczki

Z coraz większą przyjemnością czytam komunikaty Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Szczególnie optymistycznie przedstawia się raport podsumowujący rejestracje jednośladów (zarówno motocykli, jak i motorowerów) w lutym bieżącego roku. Wniosek z niego jest jeden: nowelizacja ustawy o kierujących w zakresie motocykli do 125 cm3 ożywiła rynek. Śmiało można stwierdzić, że z roku na rok, kierowców jednośladów będzie przybywać.

Honda CBF125

Honda CBF125 (fot. Krecik)

Marzec zbliża się ku końcowi, dlatego ten wpis może wydawać się lekko przeterminowany. Miło jednak obserwować tak istotne zmiany i dzielić się nimi z szerokim gronem. W lutowym raporcie PZPM czytamy, że:

W lutym br. zarejestrowano 2166 nowych jednośladów (…) był to rekordowy luty dla sprzedających motocykle. Od 2005 r. tj. od kiedy PZPM monitoruje dane o rejestracjach nie sprzedano więcej nowych motocykli. Wynik 938 to ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (+117,1% r/r).

Używanych jednośladów zarejestrowano w lutym br. 3897 szt., więcej o 18,4% niż w tym samym miesiącu ub.r. Na tę liczbę złożyło się 3330 (+22,7% r/r) używanych motocykli i 567 (-1,9% r/r) motorowerów.


Motocykle o pojemności do 125 cm³ stanowiły aż 61,9 proc. wszystkich zarejestrowanych jednośladów!

Najbardziej popularną marką z największą sprzedażą był Romet Motors. Od początku roku producent sprzedał 458 motocykli. Jak podaje PZPM, jest to wartość sześć razy większa niż przed rokiem. Na drugim miejscu Junak. Skumulowany wynik dwóch miesięcy to 155 sztuk i prawie 4,5 krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Trzecią lokatę z wynikiem 124 szt. (-3,9% r/r, -5 szt.) zajęło BMW.

Tylko jeden motocykl mniej zarejestrowała Yamaha na miejscu czwartym. Warto pamiętać, że jak co roku pierwsze miesiące nie decydują jeszcze o kolejności wszystkich marek w rankingu, chociaż wydaje się, że pozycja lidera jest, na ten moment, przesądzona.

Przyczyną takich imponujących wzrostów jest przede wszystkim lipcowa nowelizacja ustawy o kierujących. Sprawa dotyczy konkretnie art. 6 tego dokumentu. Osoba, która posiada prawo jazdy kat. B od co najmniej 3 lat, ma możliwość prowadzenia motocykla o pojemności do 125 ccm, mocy nieprzekraczającej 11 kW oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającego 0,1 kW/kg. Brane są pod uwagę jednoślady wyposażone w manualną, jak i automatyczną skrzynię biegów.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, jednak chce się wierzyć, że osób, które wybiorą motocykl jako główny środek transportu, będzie przybywać. O cudownym rozładowaniu korków w dużych miastach nie ma na razie co mówić, ale może, może… za kilka lat?

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Maciek testuje - Skoda Superb II 1.8 TSI Family Czy bycie ślamazarnym na drodze, to aby na pewno „jazda chrześcijańska”? [JC] Range Rover Evoque - nie tylko "Baby Range" Kasa, misiu, kasa - o torze w Lublinie raz jeszcze [JC] Nazywam się Janusz [JC] Ręce precz od Hołowczyca! [JC] Opel Corsa E - treść ważniejsza od formy Maciek testuje - Toyota RAV 4 2.0 Premium 20th anniversary Ferrari 488 GTB - panowie, przegięliśmy z tym liftingiem! Wiecie komu jest potrzebny Manor w tegorocznym sezonie Formuły 1? Mazda 6 - sztuka na kołach Fiat Punto II - wybór z rozsądku? Volvo XC90 - hit do potęgi n-tej? Mercedes E270 CDI W211 - kilkuletni luksus na kołach Z pamiętnika posiadacza: Daihatsu Sirion BMW X6 M - ni pies, ni wydra? Alfa Romeo 4C - najlepsza droga? Państwowe samochody i przejścia dla idiotów Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla Fiat 500 Most na KAC-u Dlaczego Sébastien Loeb wystartował w Monte Carlo i jak długo potrwa dominacja Volkswagena? Maciek testuje - Mazda 3 2.0 Sky-G SkyPassion Rewolucja bez rozgłosu

Popularne w tym tygodniu:

Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo] Infiniti QX30 2.2d 7DCT AWD Premium Tech – test [wideo]